We zijn begonnen

Uitpakken na een ‘zware’ reis

Weken lang zijn alle nieuwe onderdelen en gereedschappen verzameld in een grote berg in onze woonkamer. Tas na tas is ingepakt om te kijken of het past in 4 stuks bagage van max 32 kg per stuk. Uiteindelijk blijven er nog twee koffers achter in de garage. Gelukkig hebben we business class tickets en kunnen we twee stuks handbagage meenemen. Hebben we toch nog een schone onderbroek en shirt tijdens de eerste week werken op de Maria Mare. Maar het resultaat mag er zijn. Uiteindelijk hebben we een prachtig mooie set elektrisch gereedschap (op accu’s), een uitgebreide gereedschapsset, nieuw bedlinnen en handdoeken voor de eigenaarshut en een volledig nieuwe uitrusting voor het kombuis.

We kunnen eten, drinken en slapen!

Het schip was gelukkig volledig leeg gemaakt door de vorige eigenaar en we zijn direct begonnen met de grote schoonmaak. Als eerste was de eigenaarshut aan de beurt. Echt alles is los gemaakt en op zijn kop gezet om alles weer in nieuw staat te brengen. In de toiletruimte zijn alle slangen vervangen. Na een aantal jaren gaan deze slangen de nodige luchtjes achterlaten. Een klusje om het verstand op nul te zetten en niet nadenken bij wat je allemaal tegenkomt als de slangen losgemaakt worden.
Gelijk maar een nieuw toilet gekocht bij de lokale bootshop in de haven. We zijn nu zo vaak binnen geweest voor onderdelen en materialen, dat de glimlach en Kuna tekens in de ogen steeds groter worden. Het voordeel is wel dat men steeds behulpzamer wordt.  Inmiddels is geen vraag te gek en alles wordt op alles gezet om de door ons gevraagde spullen te kunnen leveren. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.